Fiskarhedenvillan har mätt kundnöjdhet med Prognoscentret i sju års tid och 2022 placerade ni er på en andraplats bland småhusaktörer med det fina NKI-värdet 71. Varför är det viktigt för er att mäta kundnöjdhet?
- För oss är det otroligt viktigt att löpande utvärdera hur vi presterar och vad våra kunder tycker om oss.
Hur arbetar ni med att implementera insikterna från NKI-mätningen?
- Vi arbetar kontinuerligt i flera steg med de insikter som mätningen ger. Mätningen är en bra indikator på vad som fungerar och inte i våra processer och den ger oss också möjlighet att tidigt fånga upp eventuella förbättringsområden. Vi ser också ett stort värde i att kunna vidarebefordra positiva återkopplingar till berörda medarbetare och samarbetspartners.
Hur arbetar ni med att utbilda medarbetare i kundnöjdhet?
- Det är en del av vår kultur att prata om kunders nöjdhet internt och hur vi i alla led i vår organisation kan arbeta med ständiga förbättringar för att öka nöjdheten hos våra kunder. NKI-mätningen är en ryggrad i detta arbete för oss.
Den 6 februari äger årets NKI-seminarium rum. Under seminariet avslöjas vilka bostadsutvecklare och småhusleverantörer som har de nöjdaste kunderna 2024. Läs mer och anmäl dig till seminariet här.