Prognoscentret
  • Tjänster
  • Rapporter
  • Aktuellt
  • Om oss
  • Jobb
  • Kontakt
  • Alle
    • Visa alla bloggar

    • Anläggningsmarknaden

    • Bostäder

    • Bostadsutvecklare

    • Byggmarknad

    • Byggmaterial

    • Coronapandemin

    • Ekonomi

    • Euroconstruct

    • Europa

    • Fastigheter

    • Flyttar

    • Handel

    • Infrastruktur

    • Investeringar

    • Konsument

    • Köpbeslut

    • Kundcase

    • Kundnöjdhet

    • Lokaler

    • NKI

    • Nyproduktion

    • Priser

    • Prognos

    • Prognosesenteret

    • Renoveringar

    • ROT

    • Småhus

    • Varumärke

Prognoscentret
    • Alle
      • Visa alla bloggar

      • Anläggningsmarknaden

      • Bostäder

      • Bostadsutvecklare

      • Byggmarknad

      • Byggmaterial

      • Coronapandemin

      • Ekonomi

      • Euroconstruct

      • Europa

      • Fastigheter

      • Flyttar

      • Handel

      • Infrastruktur

      • Investeringar

      • Konsument

      • Köpbeslut

      • Kundcase

      • Kundnöjdhet

      • Lokaler

      • NKI

      • Nyproduktion

      • Priser

      • Prognos

      • Prognosesenteret

      • Renoveringar

      • ROT

      • Småhus

      • Varumärke

  • Prognoscentret
  • Tjänster
  • Rapporter
  • Aktuellt
  • Om oss
  • Jobb
  • Kontakt
  • Logga in

"I vår strävan att hela tiden förbättra oss är NKI ett väldigt viktigt verktyg."

KUNDCASE. Claes Malmqvist är försäljningschef på Eksjöhus som tog hem utmärkelsen Årets nöjdaste kunder både 2020 och 2022 samt placerade sig i Topp-3 2019, 2021 och 2023.

Skrivet Av Prognoscentret

"Nöjda kunder är ett kvitto på att våra produkter uppskattas av marknaden och att vi är pålitliga."

KUNDCASE. BESQAB är bostadsutvecklaren som tagit hem utmärkelsen Årets nöjdaste kunder tre år i rad. Anna Slåtteby är chef för försäljning och kunderbjudande på BESQAB och berättar här om vikten av kundnöjdhetsmätningar.

Skrivet Av Prognoscentret

"Genom engagemang, teamwork och kundfokus i varje steg skapar vi nöjda kunder som är våra bästa ambassadörer för framtiden."

KUNDCASE. Jimmy Bäckstrand, operativ chef för Myresjöhus och SmålandsVillan förklarar varför kundnöjdhetsmätningar är viktiga och vad som krävs för att uppnå hög nöjdhet.

Skrivet Av Prognoscentret

"Redan i samband med att vi börjar planera för ett nytt projekt så görs en NKI-plan."

KUNDCASE. BoKlok har tagit emot utmärkelsen Årets Nöjdaste Kunder flera gånger sedan de började mäta NKI med Prognoscentret. De har också haft många topplacerade bostadsprojekt genom åren. Emelie Ekelund, sälj- och marknadschef berättar här om BoKloks engagemang för kundnöjdhetsfrågor.

Skrivet Av Prognoscentret

Foton NKI-seminarium 2024

Den 9 februari utsågs bostadsbyggarna med Årets nöjdaste kunder.

Skrivet Av Prognoscentret

Bilder från NKI-seminariet 2023

BESQAB och Eksjöhus var företagen som uppnådde högst kundnöjdhet under 2022 i den branschmätning som omfattar cirka 60 företag och baseras på nära 13 000 svar från köpare av nyproducerade bostäder.

Skrivet Av Prognoscentret

Event: Årets nöjdaste kunder

Torsdagen den 9 februari 2023 avslöjas vilka bostadsutvecklare och småhusföretag i Prognoscentrets NKI-mätning som har årets nöjdaste kunder 2022!

Skrivet Av Prognoscentret

Kundnöjdhet i affärsrelationer

Varför ska man mäta NKI inom B2B?

Skrivet Av Prognoscentret

Vad händer med kundnöjdheten när bostadspriserna går ner?

Så kan bostadsutvecklarna bibehålla sin kundnöjdhet när branschen inte längre har draghjälp av uppåtgående marknadspriser.

Skrivet Av Erika Knutsson

Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen. Besøk vår informasjonsside for mer detaljer

Prognoscentret AB

Tulegatan 11
113 53 Stockholm

+46 8 440 93 60
info@prognoscentret.se

ESOMAR member

Som medlem i ESOMAR följer vi riktlinjerna för hög teknisk standard och yrkesetik.

Euroconstruct

Prognoscentret representerar Sverige och Norge i det europeiska analysnätverket Euroconstruct.

UNHCR

Vi stödjer Europas största flyktingorgan - UNHCR.