BESQAB har varit med i Prognoscentrets branschmätning för bostadsutvecklare sedan 2016. Varför är det viktigt för er att mäta kundernas nöjdhet?
- Nöjda kunder är ett kvitto på att våra bostäder uppskattas av marknaden och att vi är pålitliga och möter kundernas förväntan. Nöjda kunder stärker dessutom vårt varumärke och attraktivitet hos våra kunder och intressenter.
Hur arbetar ni med att implementera insikterna från NKI-mätningen?
- Vi jobbar systematiskt med insikterna och implementerar förbättringar där vi ser möjlighet att kunna förbättra upplevelsen, produkten eller bemötandet.
BESQAB placerade sig i Topp-3 år 2020 och tog därefter förstaplatsen tre år i rad (2021, 2022 och 2023). Vad är nyckeln till hög kundnöjdhet enlig dig?
- Systematiska arbetssätt och tydliga rutiner, engagerade medarbetare och insikt om vad som driver kundnöjdhet. Tydliga mål för hela organisationen som följs upp regelbundet.
Prognoscentrets NKI-seminarium äger rum den 6 februari. Vid seminariet avslöjas vilka bostadsutvecklare och småhusleverantörer som har de nöjdaste kunderna 2024. Läs mer och anmäl dig här.